به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در همایش رونق تولید گفت: در این شرایط یک واحد تولیدی کوچک مالیات بیشتری از مراکز غیرتولیدی می دهند که اینها موانع تولید محسوب می شود.

وی اضافه کرد: رفع موانع تولید نیاز به هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها با یکدیگر دارد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات تورم‌ و نقدینگی و نیاز به ورود ارز به کشور از طریق رونق تولید امکان پذیر است افزود: توسعه استان، حل مشکل بیکاری و استفاده از جوانان تحصیل کرده هم با افزایش تولید ممکن است.

وی یادآور شد: سال ها است رهبر معظم انقلاب و پیش از آنکه دشمن به سراغ اقتصاد بیاید بر تقویت آن تاکید داشتند و در این مدت شعار سال را بر این مبنا تعیین کرده اند.

وی اضافه کرد: رشد روحیه انقلابی و حماسی در دیگر کشورها یکی از دلایل بی اثر شدن بهره گیری دشمن از این راه ها است اضافه کرد: این روحیه حتی در میان ملت های غربی نیز تقویت شده است .

آیت الله هاشمی شاهرودی اضافه کرد: دلیل دیگر ناتوانی آمریکا این است که دیگر قدرت مطلق نیست و قدرت های دیگری در مقابل آنها ایستادند و از این جهات دشمن خلع سلاح شده است.

وی یادآور شد: آن اقتدار سیاسی و کنترلی که بر سازمان های بین المللی داشتند کاهش یافته است و این دلیل دیگری است تا از راه تحریم و فشار اقتصادی عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه انحصارهایی که در زمینه های علمی و تولیدی داشتند شکسته شده است اظهار داشت: این مورد هم از دلایل دیگری است که دشمن متوصل به فشارهای اقتصادی شده است.

آیت الله هاشمی شاهرودی تاکید کرد: تحریم ها در مجموع برای ما نعمت بوده است و موجب شده در جهات مختلف رشد کنیم.

وی گفت: در ابتدا می خواستند تولید نفت ایران را کنترل کنند اما توانایی فنی ایران در تولید نفت به صورت بومی و بی نیاز شدن آن از شرکت های خارجی آنها را ناکام گذاشت.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: امروز به دنبال کنترل فروش نفت ایران هستند که در آن هم ناکام می مانند.

وی با تاکید بر این که رشد تولید توطئه های تحریمی دشمنان را به عقب می راند، افزود: بیشتر تلاش های دشمن در زمینه تحریم ها جنبه روانی دارد.