آخرین اخبار

پلمپ دفاتر قانونی

پلمپ دفاتر چیست؟

تمامی موسسات از جمله شرکت ها پس از ثبت شرکت در صورت دخیل بودن قوانین مالیاتی باید نسبت به پلمپ دفاتر خود اقدام کنند. تا بتوانند تمام حساب های مالی خود را به اداره مالیات ارائه کنند. این دفاتر جزء دفاتر رسمی هستند و کلیه فعالیت های مالی شرکت در زمینه کاری خود باید کاملاً خوانا و بدون خط و خش در آن نوشته شود.
در ابتدای هر سال مالی، شرکت ها یک دفتر کل جدید دریافت می کنند. سپس با مراجعه به اداره ثبت شرکتها، دفاتر مذکور را که در زمان مهر قانونی می باشد جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی تحویل خواهند گرفت. همچنین در پایان هر سال مالی که حساب را ارائه می کنند باید این دفاتر را جهت مراجعه به اداره دارایی تحویل دهند.
طبق ماده 6 قانون تجارت، هر تاجری به استثنای بنگاه های کوچک و کوچک باید طبق قانون دارای دفاتر اعم از دفترخانه، دفتر روزنامه، اموال و رونوشت باشد. روزنامه ها و خدمات عمومی باید آماده شوند. یکی از مهمترین موارد مالیاتی برای شرکت شما این است که مطمئن شوید که مهر دفتر را به موقع تشکیل می دهید و ثبت می کنید
ایجاد مهر دفتر جزو قوانین و الزامی است. در صورت عدم اجرا، جریمه مالیاتی بر شخص یا شرکت مربوطه اعمال خواهد شد. شرکت هایی که فعال نیستند نیز باید دفاتر مالی خود را تهیه و دفاتر را به صورت سفید به اداره مالیات ارائه کنند تا عدم فعالیت خود را ثبت کنند. تمامی این دفاتر باید 10 سال پس از پایان سال مالی نگهداری شوند.

انواع دفاتر پلمپ

شاخه های حقوقی مختلفی وجود دارد و هر یک در مورد مسائل شخصی اعمال می شود. دفاتر حقوقی به دو نوع دفاتر رسمی و دفاتر غیر رسمی تقسیم می شوند. ابتدا دفاتر رسمی قانونی و نحوه استفاده و اثربخشی آنها را تعریف می کنیم.
الف) دفاتر رسمی:
از نظر حقوق تجارت 4 نوع دفتر وکالت داریم که شامل موارد زیر می شود:
● دفتر روزنامه
● دفتر کل
● اداره دارایی
● کپی کتاب
انواع دفتر تمبر

دفتر روزنامه سلطنتی به عنوان دفتر روزنامه دولتی و خصوصی نیز شناخته می شود. رویدادهای مالی و حسابداری معاملات تجاری کلیه اسناد تجاری با رعایت اصول و مقررات مربوط به قوانین و مقررات بازرگانی دفاتر حقوقی و همچنین استانداردهای حسابداری ثبت و در دفتر روزنامه درج می شود.
الف- دفتر روزنامه عمومی

این دفتر از دو ستون بستانکار و بدهکار تشکیل شده است. شرکت ها یا واحدهای تجاری کوچک از این نوع شرکت های حقوقی برای ثبت معاملات و رویدادهای مالی استفاده می کنند.
ب- دفتر اختصاصی روزنامه

اما روزنامه های تخصصی برای شرکت های بزرگ و سازمان های تجاری استفاده می شود. معاملات مکرر بی شماری در این دفاتر قانونی ثبت شده است. بیشتر فعالیت های مالی این شرکت ها در یک دفتر روزنامه مجزا به چهار گروه تقسیم شده و اطلاعات آنها به صورت جداگانه وارد می شود.
مجله خرید، نقد، فروش و دریافتنی، شامل اطلاعات مالی بر اساس تاریخ معامله (ستون های «ماه» و «روز») و اطلاعات جداگانه آن.
بسیار مهم است که عدم وجود شرکت یا تحویل‌دهنده در کدپستی ثبت‌شده، شرکت را از مسئولیت سلب نمی‌کند.
نحوه پر کردن کتاب های تمبر
چگونه دفتر دفاتر را پر کنیم؟

⮚ شماره سریال (شماره حساب): شماره سند حسابداری مربوط به فعالیت مالی را وارد کنید.
⮚ تاریخ: معمولا سال بالای تاریخ و روز و ماه در ستون مربوطه درج می شود.
⮚ شماره حساب عمومی (مورب): شماره صفحه ای در دفتر که اطلاعات سند مربوط به آن صفحه به آن منتقل می شود.
⮚ توضیحات: در سطر اول حساب بدهکار در سطر دوم حساب بستانکار و در سطر سوم توضیح مختصری از موضوع مربوطه بنویسید.
⮚ توجه: حداقل سه ردیف برای هر رویداد مالی یافت می شود.
⮚ استناد به صفحه: در پایین هر صفحه از مجله رسمی، یک عدد درج شده است. پس از اتمام یک صفحه و رفتن به صفحه دیگر، شماره ذکر شده در قسمت موبایل صفحه وارد می شود.
اعتبار: مبالغ اعتبار در سوابق حسابداری به این ستون منتقل می شود.
⮚ اعتبار: مبالغ اعتبار در سند حسابداری به این ستون منتقل می شود.
اداره کل دولت

طبق ماده 8 قانون تجارت، دفتر دفتری است که مؤسس حداقل هفته ای یک بار کلیه معاملات را از روزنامه استخراج و انواع آنها را شناسایی و تفکیک می کند و هر یک از انواع را در یادداشت جداگانه ای ثبت می کند. سمت. باید نوشته شود. کتاب.. دفتر کل هر شخص یا موسسه دارای صفحه و حساب خاصی است که فقط معاملات مربوط به آن در آن ثبت می شود.
طبق قانون تجارت، تنظیم دفتر کل به صورت هفتگی توصیه می شود. تا در پایان هفته تاجر بتواند با مراجعه به ستون حساب های دریافتنی یا بستانکاران اطلاعات موثقی از وضعیت مالی سازمان تحت مدیریت خود کسب کند و در خصوص ادامه فعالیت تصمیمات لازم را اتخاذ کند. .

مراحل ثبت پلمپ دفاتر قانونی 1401

ابتدا باید وارد سایت اداره ثبت شوید. سپس روی بخش ورود به ثبت دفاتر تجاری کلیک کنید. در این بخش باید تمام اطلاعات خواسته شده درباره متقاضی ثبت پلمپ دفاتر قانونی را بارگذاری نمایید. در بخش ثبت دفاتر، نوع شخصیت را باید شخصیت حقوقی انتخاب کنید. سپس تمامی اطلاعات مربوط به متقاضیان ثبت پلمپ دفاتر قانونی را وارد نمایید.

  • بعد وارد کردن اطلاعات صحیح در سامانه، یک پیام مبنی بر ثبت هر یک از مراحل برای شما ارسال می‌شود. زمانی پیامک ثبت نهایی برای شما ارسال شد، باید اطلاعاتی مورد نیاز در زمینه شروع و تکمیل سال‌های مالی را وارد نمایید. این اطلاعات که وارد می‌کنید باید کاملاً دقیق باشند و بر پایه روز، ماه و سال مالی آن‌ها را تهیه کرده باشید.  در مرحله بعدی، باید آدرس شرکت را به‌صورت کامل و دقیق وارد کنید. این آدرس همان آدرسی است که دفاتر پلمپ شده به آن ارسال می‌شود. به همین خاطر باید با دقت کامل آردس را وارد نمایید.
  • در مرحله بعدی، اطلاعات شخصیت حقوقی را مشاهده خواهید کرد. به دقت اطلاعات را بررسی نمایید تا از صحت آن‌ها مطمئن شوید. در صورتی که اطلاعات به درستی وارد نشده باشند، برای اصطلاح آن‌ها باید به واحد ثبتی مراجعه نمایید. پس از این مرحله سرسری نگذریم و به آن دقت داشته باشید. بعد کلیک روی تأیید اطلاعات، وارد صفحه‌ای می‌شوید که نشان می‌دهد درخواست متقاضی با موفقیت ثبت شده است. در این مرحله یک کد پیگیری مشاهده خواهید کرد.
  • در مرحله بعدی، باید سمت هر یک از افراد داخل شرکت را انتخاب کرده و اطلاعات اعضای هیئت مدیره را وارد نمایید. در مراحل بعدی، اسامی اعضای هیئت مدیره از قبیل نام‌، نام‌خانوادگی و تمامی مدارک شناسایی اعضا را باید وارد کنید. پس از آن روی مرحله بعدی کلیک می‌کنید. در مرحله بعدی، ثبت پلمپ دفاتر اعضای هیئت مدیره را در شرکت مشخص می‌کنید و سمت هر یک از اعضا و همچنین مسئولیت‌های محدود یا نامحدود آن‌ها را در شرکت مشخص می‌نمایید. در نهایت باید حق امضاداران را نیز در شرکت مشخص کنید.
  • در ادامه مراحل، بخشی را خواهید دید که شامل دفتر مورد تقاضای شخص حقوقی است. در این بخش باید نوع دفاتر پلمپ از دفاتر روزانه کل، تعداد برگ آن‌ها و جلد آن دفتر را مشخص نمایید و اطلاعات درج شده را در نهایت ذخیره خواهید کرد. در مرحله بعد، باید مدارک و همچنین اظهارنامه‌های پلمپ دفاتر حسابداری مورد تأیید در سایت را مشخص کنید. برای این کار باید روی دکمه تأیید کلیک نمایید.
  • بعد تکمیل تمامی این اطلاعات ثبت پلمپ دفاتر حسابداری، باید اصل تمامی مدارک و اظهارنامه را به اداره ثبت کشور ارسال نمایید. به این ترتیب اداره پست، دفاتر را به آدرسی که در بخش‌های قبلی داخل سایت وارد کرده‌اید، ارسال می‌کند. در مراحل بعدی، باید زمان تحویل مدارک به پست را مشخص کنید و پذیرش نهایی را بزنید. بعد از آنکه مدارک مورد نیاز برای ثبت دفاتر وارد کردید، بازرساان آن‌ها را بررسی می‌کنند. در صورتی که مدارک از سوی بازرسان تأیید شد، متقاضی باید وجه دفاتر را پرداخت کنید. این پرداخت به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت در اختیار کانون مشاوران مالیاتی پایتخت می باشد.